Търговският автомобилен транспорт ще бъде ключов двигател за глобалното икономическо възстановяване, посочва Международната организация на труда (МОТ) в последния си секторен анализ от началото на юни. Браншът е един от най-тежко засегнатите от ограниченията по време на пандемията, което се отразява както на производителите на автомобили, така и на превозвачи, логистични компании и редица други сектори, свързани с веригите за доставки. Своеобразният световен lockdown промени начина, по който в бъдеще ще функционира транспортната система. Извън временните мерки за удължаване валидността на сертификати, лицензи, тестове за техническа изправност и квалификация на водачите, приети в края на май, Европейската комисия разработи и пакет от насоки за страните-членки за безопасен транспорт на пътници и товари при постепенно вдигане на забраните, премахване на ограниченията и отваряне на границите. Според Световната организация за автомобилен транспорт (IRU) ролята на търговските превози в рестартирането на глобалната икономиката ще зависи от следващите стъпки за подкрепа на индустрията. „Шофьорите рискуваха собственото си здраве, за да доставят храни, лекарства и работници в супермаркети, болници, ключови институции и организации. Сега самата индустрия се нуждае от помощ, за да може да стимулира възстановяването на глобалната икономика от COVID-19", каза генералният секретар на IRU Умберто де Претто. Важна за бранша е държавната подкрепа, включително финансови и нефинансови мерки за автомобилните превозвачи (пътнически и товарни) – независимо дали са малки или големи. Връщането на доверието в системата за пътнически превози, която бе напълно блокирана по време на кризата, изисква умен и балансиран подход от всички държави за насърчаване на постепенното завръщане към нормалните операции. Това обаче ще отнеме повече време. Други мерки са свързани с безопасното и сигурно преминаване на границите, което реално ще насърчи търговските и транзитните потоци по време на пандемията. Това включва ползване на TIR, особено eTIR за безпроблемно и безхартиено преминаване на граница, зелени коридори за превоз на стоки, които да намалят времето за изчакване, недопускане на дискриминация спрямо държави или превозвачи и т.н. ЕК ускори работата за въвеждане и на новия регламент за електронен превоз на товари (eFTI) в ЕС, който ще задължи митническите власти на държавите-членки да приемат електронни доказателства за съответствие и ще въведе оперативна съвместимост на електронните им платформи. Така административната тежест и разходите за бизнеса ще бъдат намалени, а обменът на информация и контролът ще стават в реално време и в пълен обем. Производителите на товарни автомобили, автобуси и специализирани превозни средства също се подготвят за новите условия. Развитието на технологиите и иновациите, внедрени в новите модели, могат да се превърнат в предпоставка за възобновяване на търговията и пътническите превози, убедени са от бранша. Дигитализацията, комфортът на кабините и салоните, както и нови конструктивни решения за реорганизация на пространството в помощ на социалното дистанциране, са част от възможностите, които водещите марки ще покажат на TRUCK EXPO 2021 „Индустрията е изключително гъвкава и е готова за предизвикателството. Товарните автомобили за превоз на пътници и стоки могат да бъдат средство за подпомагане на фазата на икономическо възстановяване след COVID-19“, подчертават от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), организатор на изложението. Вижте транспорта на новата реалност от 10-ти до 12-ти юни 2021 г. в Пловдив, на територията на Международния панаир:
Source: https://www.truckexpo.eu/